שיחרור וניקיון חסימות וטראומות

שיחרור וניקיון חסימות וטראומות

כדי שאוכל לעזור לך אתה חייב לעזור לי לעזור לך ע”י שתרצה לעזור לעצמך

תעזור בכך שתאפשר לעצמך לחוות את כל קשת הרגשות גם ברגעים קשים להכניס בכח אופטימיות, שמחה, צחוק,אהבה, יצירתיות,וכך למצוא את הנקודה שבלב ולקבל תובנות והשגות מה לעשות כדי לצאת ממצבים קשים בחיים.

כמו שיש קשת רחבה של צבעים,צלילים,טעמים יש גם קשת רחבה של רגשות ותחושות ואנו חייבים להכניס את כל הרגשות שקיימים בעולם לחיינו.

לא משנה מה הסיטואציה שגרמה למצב.

ברגע שאדם חי בכאב באופן טוטאלי ולא בא לו להכניס הנאה ופאן לחייו כי הוא לא מרגיש שהוא יכול שיש לו כח להתמודד עם זה לעולם לא יוכל לצאת מתחושת הכאב ולא יוכל גם לייצר לעצמו חיים טובים כיוון שלא מוכן להאיר לעצמו את הנקודה שבלב דרך שמחה והאופטימיות וכך הוא נשאר בצער בכאב בייאוש ומחכה למותו שהימים יעברו לידו.

 

את החיים שלנו אנו משנים דרך הארת הנקודה שבלב כשאנו מכניסים קשת של רגשות נעימים לחיינו אנו נוכל להשיג תובנות לקבל בינה ותשובות למצבנו ונוכל לצמוח ולהתפתח ולפתח את עצמנו ליצירת עתיד טוב יותר כי אז יגיעו גם מטרות ויעדים חדשים שיתנו לנו דרייב לעשות לייצר ולהצליח.

דוגמא

אישה מוכה חייה חיי מרורים אבל היא לא מאפשרת לעצמה לעולם לחיות רק בקושי בפחד בחרדה וביאוש מכך שאין לה כסף כי הכל בשליטת בעלה. היא מייצרת לעצמה אופטימיות כדי שתוכל להצליח לשרוד ואולי גם פעם לבנות לעצמה חיים חדשים דרך מחשבות תובנות ותכנונים חדשים שיצוצו לה דרך הייאוש.

 

רק המכשולים מחשלים אותנו בדרכנו. רק דרכם אנו מצליחים להתבגר ודרך קשת הרגשות שקיימים בעולם אנו מצליחים להתבגר על הכאבים שאנו חווים בחיים בתקופות שונות.

 

אף אחד לא יעזור לנו אם לנו נעזור לעצמנו לצאת מהטראומה.

שהולכים לפסיכיאטר מתי הוא נותן למטופלים שלו תרופות למתן את הייאוש שלהם? ברגע שהם חיים רק סוג של רגש אחד הם חיים בקוטביות: או בשמחה או בצער ובכאב. לא מרשים לעצמם לחוות רגשות נוספים בתוך כל הכאב או השמחה שלהם כי מרגישים שחייבים להיות טוטאלים לסיטאוציה שנוצרה אם רע לי אז אני אבכה ואחייה בבכי ואם טוב לי אז אני אפנק את עצמי וארשה לעצמי לחייך.

 

אדם שמצליח לשלוט ברגשותיו ולווסת אותם ע”י הוספת רגשות הוא אדם מאוזן. אדם  שיוכל לצמוח מחוויות קשות.

כמו טעמים שיש 4 טעמים לווסת את הטעם ואז יש מר מתוק חמוץ מתוק מלוח חמוץ מתוק כל מיני טעמים בתוך הטעמים עצמם ואז אפשר לטעום מהכל פעם פיצה טעימה פעם מלפפון חמוץ טעים פעם שוקולד עם פעם לימונדה טעימה כל פעם משהו אחר. וזה הנורמלי. זה האיזון. מפה הוא נוצר.

 תהליך נקיון טראומטי

תהליך הטבעי בנקיון  טראומה רגשית שאדם חווה נוצרת כך:

כשרע לי ועצוב לי אני מאפשרת לעצמי לבכות לכעוס להתייאש להתמרמר אחר כך בא הרגע שבו אני אוסף את עצמי ומתחיל לשאול מדוע זה קרה מה אני יכול לעשות עם זה בשלב מסויים מתחיל להימאס מלחיות בצער ומתחילים לאפשר לעצמנו להכניס אופטימיות ולפנק את עצמנו ובכך לפצות את עצמנו על מה שקרה לנו. ובכך אנו בעצם מוציאים את עצמנו מטראומות.

מתי טרואמה רגשית נשארת תקועה?

שלא מאפשרים לצער לדעוך וחיים אותו ולא מקיימים את מצוות לחיות בשמחה.

החיים מביאים אותנו לחוות כל מיני חוויות שהם או דינים שמקשים עלינו וזה חלק מחשבונות שמיים שאין מה לעשות חייבים לחוות וללשם ולנסות לצאת מהם הכי ב”זול” אם בבריאות, בכסף או באובדן משהו או מישהו יקר לנו.

או שיש חוויות שמזעזות אותנו והן נועדו להעביר אותנו שעור ועלינו לתקן אותם דרך שינוי פנימי שלנו ותיקון מידותנו.

אותם חוויות אנו מלמדות אותנו לשנות את דרכנו לשבור דפוסי חשיבה והתנהגות שקיימים בנו ללמוד ולהבין את זולתנו לפעמים מעיניים אחרות ובכך אנו מתפתחים מבחינה רגשית מנטלית והתנהגותית גם לומדים להגיב במידה על אירועים שקשים לנו בחיי היומיום מבלי שנהרוס לעצמנו בקשרים חברתיים עסקיים קשרי עבודה וקשרים זוגיים.

אנו מצליחים לפרק את הסיטואציה ולהבין אותה ברבדים נוספים ובכך להגיב בהתאם.

יש ארוע יש פרשנות סובייקטית יש רגש שנוצר מתוך הפרשנות ויש תגובה . האירוע נתון הפרשנות תהיה לפי ההבנה שלנו לפי העולם הפינמי שלנו המנטליות והתגובה תהיה לפי מה שנבחר כי אנחנו שולטים בחיים שלנו.

דוגמא:

אם כלה יושבת בבית חמתה שזורקת מילים בשולחן לעברה הכלה יכולה לבחור להבין את המילים כמעליבות או כמילים שסתם היא אמרה אותם כי הם לא נכונות והתגובה תהיה בהתאם לאיך שכלה פירשה את הסיטואציה.

אנו בלבד מחליטים איך לחיות. מה להרגיש, איך להגיב, איך לדבר, אם להפגע או לא להפגע מדברי האחר או מהתנהגות של אחרים כלפינו. זה הכל תלוי בנו.

מיטל אלבז לביא מומחית בהסרת חסימות עין הרע וכשופים. מתקשרת ומטפלת רב תחומית ברפואה משלימה וקבלה 0522-584232

מתקשרת ויועצת רוחנית

0522-584232

 

כתיבת תגובה